تبلیغات
حفظ قرآن - خوردنی هایی که شما را در حفظ کردن قرآن و ازبین بردن فراموشی کمک می کنند

حفظ قرآن

خیرکم من تعلم القرآن و علمه


نویسنده : دکتر یحیی غوثانی
ترجمه:
http://h-quran.mihanblog.com/
 همیشه دانش آموزان و کارآموزان از من سوال می کنند : آیا خوردنیهایی برای کمک به حفظ قرآن و رهایی از فراموشی وجود دارند؟!
در همین رابطه شما را به مشاهده ی این بحث جالب دعوت می کنم...
بیشتر مردم معنای آنتی اکسیدان ها و فوائد زیاد آنها را می دانند؛ از جمله، کند کردن فرایند پیری زودرس ، و مقاوم کردن بدن در مقابل بیماری های مرتبط با این فرایند ، به خصوص بیماری آلزایمر.
به رغم حضور این آنتی اکسیدان ها در مواد دارویی ، بهتر است که از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان به جای آنها استفاده شود؛ چنانکه دکتر ماها ردامیس، پزشک بیماری های داخلی برهمین امر تأکید دارد؛
وی می گوید:
« بسیاری از مواد غذایی وجود دارند که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و می توان به طور روزانه و مستمر از آنها برای به دست آوردن نتایج مورد نظر استفاده کرد، که مهمترین این مواد غذایی شامل :
       
آب سیب و آب انگور؛
 نکته ای که در اینجا باید به یاد داشته باشیم و بیان کنیم اینست که خوردن یک سیب در روز ابتلا به بیماری را از ما دور می کند ، اما خوردن دوسیب راه سلامتی و نشاط را به روی ما می گشاید.

بهتر است آب سیب، همراه  وعده ی غذایی تناول گردد، زیرا به مقاومت

دربرابر زیان های(غذایی) کمک می کند به ویژه زمانیکه غذا دارای مواد چرب باشد. در این موقع آب سیب، چربیها ی موجود درغذا را چنان می کند، تا تبدیل به کلسترولِ خطرناک برای سلامتی نشوند . و همچنانکه آب سیب برای بیماری های قلب واقعا مفید است در میزان فائده آب انگور نیز همانند آب سیب می باشد.
 
    
اسفناج و توت فرنگی

دانشمندان تایید می کنند که مواد شیمیایی آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی و اسفناج نیز قادر به افزایش مقدار مایعات درفضای سلول ها هستند که بدین وسیله  اجازه می دهند مواد غذایی بیشتر، به سرعت به مغز بافتها برسند؛که در نتیجه مغز را از ضعف و خستگی و از دست دادن حافظه (بیماری آلزایمر)در اثر روند پیری محافظت می کنند.
 
ماهی ،جگر،گردو،بادام و پسته


به گفته دکتر ماها : خوردن این غذاها به صورت منظم، مواد مورد نیاز بدن از جمله سلنیوم که ماده ی معدنی ضروری آنتی اکسیدان ها ست را تأمین می کند. و از جمله چیزهای که نتائج تحقیقات پزشکی بر آن تأکید دارد، این است که نقص سلنیوم در بدن منجر به خطر ابتلا به سرطان می گردد در حالی که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از سلنیوم  ما را از ابتلا به سرطان و مقابله با بیماری و کنترل آن در صورت مبتلا شدن، حمایت و یاری می کند.

 هویج

 هویج ازغنی ترین انواع سبزیجات دارنده ی عنصر "بتاکاروتن"(معروف به افزایش دهنده ی آنتی اکسیداتیون و نگهدارنده ی سیستم ایمنی بدن) شناخته می شود. حاصل مطالعاتی در آمریکا براین مسأله تأکید دارد : افرادی که به کثرت و به طور روزانه، هویج می خورند کمتر از کسانی که مثلا یک بار در ماه هویج می خورند، مستعد ابتلا به سکته مغزی هستند. عنصر بتاکاروتن به عنوان منبعی طبیعی برای ویتامینa که واقعا برای سلامتی مهم است ،تلقی می شود.
چای سبز
 چایی سبز از غنی ترین آنتی اکسیدان ها شمرده می شود که سبب غلیان پلاسمای خون می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلب را کاهش می دهد...

شکلات
 با وجود اینکه بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که شکلات به خاطر اینکه حاوی ماده ایست معروف به "کاتچین"؛ به شدت افزایش دهنده ی آنتی اکسیداتیون است و نیز برای بدن مفید می باشد؛ اما لازم است به دلیل وجود مواد پرکالری با دقت و مراعات  مصرف گردد.
 
 
اگر می خواهید قرآن کریم را حفظ کنید، اسفناج ،جگر،گردو و پسته را به یاد داشته باشید .
 و در میوه های خود توت فرنگی،هویج و آب سیب و انگور را قرار دهید...
 و چای سبز را فراموش نکنید...
 و یک تکه شکلات بعد از خوردن وعده ی غذایی، البته با احتیاط .

عبیدالله؛ التماس دعا

نظرسنجی

    چند جزء از قرآن کریم را حفظ هستید؟






پایگاه قرآن آنلاین و تلاوت قرآن قرآن کریم به صورت فلش free counters
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :